An Indolent and Blundering Art? : The Etching Revival and the Redefinition of Etching in England (Routledge Revivals)

個数:

An Indolent and Blundering Art? : The Etching Revival and the Redefinition of Etching in England (Routledge Revivals)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 294 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138314672
  • DDC分類 767.20942

Full Description

First published in 1999, Chambers explores English etching changed that radically during the nineteenth century. This book looks into the freedom and directness of the etching process became a key plank in a sustained attempt to raise the status of etching in Britain spearheaded by artists such as Francis Seymour Haden and James McNeill Whistler and members of the Etching Club. An Indolent and Blundering Art? Opens with a description of the use of language and art criticism to redefine etching

Contents

1. From Chemical Process to the Aesthetics of Omissions: Etching and the Languages of Art Criticism in Nineteenth Century England. 2. Private Sociability Verses Professional Staus : Etching Clubs and Societies in Nineteenth Century England. 3. Objects of Desire: Etching and Print Collecting. 4. Medium and Message: Etching and the Illustrated Book. 5. Etching From Nature: Urban Texts and Tourism. 6. Exhibition Culture: The Luxury Commodity and the Status of Etching in the Late Nineteenth Century.

最近チェックした商品