Stanislavski in Practice : Exercises for Students (2ND)

個数:
電子版価格
¥6,930
  • 電子版あり

Stanislavski in Practice : Exercises for Students (2ND)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 258 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138233560
  • DDC分類 792.028

Full Description

Stanislavski in Practice is an unparalleled step-by-step guide to Stanislavski's system.

Author Nick O'Brien makes this cornerstone of acting accessible to teachers and students alike through the use of practical exercises that allow students to develop their skills. This second edition offers more exercises for the actor, and also new sections on directing and devising productions. Each element of the system is covered practically through studio exercises and jargon-free discussion. Exercises are designed to support syllabi from Edexcel, Eduqas, OCR and AQA to the practice-based requirements of BTEC and IB Theatre.

This is the perfect exercise book for students and a lesson planner for teachers at post-16 and first year undergraduate level.

New to this edition:




Thoroughly reorganized sections, including 'Work on the Actor', 'Work on a Role' and 'Developing your Practice';



A new chapter on using Stanislavski when devising with a series of exercises that will allow students to structure and create characters within the devising process;



A new chapter, Directing Exercise Programme, which will be a series of exercises that allows the student to develop their skills as a director;



New glossary with US and UK terms;



New exercises developed since the publication of the first edition;
A new chapter going beyond Stanislavski, exploring exercises from Michael Chekhov, Maria Knebel and Katie Mitchell.

Contents

Table of Contents

Objectives

Action

Imagination

Free Body

Communication

The Super Objective, Through Action and Germ

Events
Tempo-rhythm, voice and movement

Rehearsing and Play

Improvisations

The Acting Exercise Programme

The Directing Exercise Programme

最近チェックした商品