Dyslexia-friendly Strategies for Reading, Spelling and Handwriting : A Toolkit for Teachers

個数:
電子版価格
¥7,574
  • 電子版あり

Dyslexia-friendly Strategies for Reading, Spelling and Handwriting : A Toolkit for Teachers

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 238 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138223158
  • DDC分類 372.6

Full Description

Many pupils with dyslexia have poor spelling and handwriting, even when their reading is adequate. This practical yet evidence-based book shows teachers who work with pupils with dyslexia how they can effectively address these areas of weakness. Diane Montgomery introduces her popular Cognitive Process Strategies for Spelling (CPSS) and provides guidance on how this direct action can be successfully used in both primary and secondary contexts.

The book describes dyslexia-friendly approaches in Logographic, Alphabetic and Orthographic phases - 'the three faces' of dyslexia. Best literacy practice for all children is illustrated in a developmental reading and spelling approach, handwriting as a support to literacy teaching is explained and strategies for overcoming handwriting difficulties are detailed from Reception onwards.

Dyslexia-friendly Strategies for Reading, Spelling and Handwriting is full of new research, case examples and practical methods that have been tried and tested in the classroom. This is a must-read guide for all teachers and SENCOs in primary and secondary settings working with pupils with dyslexia.

Contents

Preface Introduction to dyslexia, dysgraphia and underachievement 1. Dyslexia-friendly teaching of reading 2. Identifying and remediating dyslexia in the logographic phase 3. How to assess and use handwriting samples to diagnose difficulties across the age ranges 4. The contribution of handwriting to literacy development and how handwriting difficulties can be overcome 5. Remediating dyslexia in the alphabetic phase 6. Remediating dyslexia in the orthographic phase 7. Teaching dictionary skills and the 'spelling detective' dictionary References Index

最近チェックした商品