幼児教育における神経科学の構築<br>Constructions of Neuroscience in Early Childhood Education (Contesting Early Childhood)

個数:
電子版価格
¥11,376
  • 電子版あり

幼児教育における神経科学の構築
Constructions of Neuroscience in Early Childhood Education (Contesting Early Childhood)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 98 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138214811
  • DDC分類 370.1523

Full Description

This book explores and critiques topical debates in educational sciences, philosophy, social work and cognitive neuroscience. It examines constructions of children, parents and the welfare state in relation to neurosciences and its vocabulary of brain architecture, critical periods and toxic stress.

The authors provide insight into the historical roots of the relationship between early childhood education policy and practice and sciences. The book argues that the neurophilia in the early childhood education field is not a coincidence, but relates to larger societal changes that value economic arguments over ethical, social and eminently pedagogical concerns. It affects the image of the child, the parent and the very meaning of education in general.

Constructions of Neuroscience in Early Childhood Education discusses what neuroscience has to offer, what its limitations are, and how to gain a more nuanced view on its benefits and challenges. The debates in this book will support early childhood researchers, students and practitioners in the field to make their own judgements about new evolutions in the scientific discourse.

Contents

Preface 1. Introduction: Constructions of Truth in Early Childhood Education: A History of the Present Abuse of Neurosciences 2. The Neuroturn in Education: Between the Scylla of Psychologisation and the Charybdis of Digitalization? 3. Using your Brain: Child Development, Parenting and Politics of Evidence 4. Anything to Divert Attention from Poverty 5. The Complexity of Translating Neuroscience to Education: The Case of Number Processing Discussion

最近チェックした商品