ソーシャルワーカーのための調査と統計<br>Research and Statistics for Social Workers

個数:
電子版価格
¥19,444
  • 電子版あり

ソーシャルワーカーのための調査と統計
Research and Statistics for Social Workers

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 630 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138191037
  • DDC分類 361.3072

Full Description

Using real social work examples written specifically to ally student fears Research and Statistics for Social Workers brings research and statistics together bridging the gap to practice. This book covers - conceptualization, ethics, cultural competence, design, qualitative research, individual and program evaluation as well as nonparametric and parametric statistical tests. The tests are explained narratively, mathematically as well as with a comprehensive step-by-step, fully illustrated SPSS computer analysis of social work data.

Contents

SECTION 1 FOUNDATIONS OF RESEARCH

CHAPTER 1 INTRODUCTION CHAPTER 2 RESEARCH THINKING, QUESTIONS AND PROBLEMS CHAPTER 3 LITERATURE - HOW TO USE EXISTING KNOWLEDGE TO HELP FORMULATE YOUR QUESTION CHAPTER 4 ETHICS - MAKING SURE THAT IN SEARCHING FOR THE ANSWER YOU DO NO HARM CHAPTER 5 RESEARCH IN A CULTURAL CONTEXT - MAKING SURE YOU'RE YOUR QUESTION AND METHODS OF OBTAINING AN ANSWER IS ATTENTIVE TO CULTURE CHAPTER 6 FOCUSING THE RESEARCH - CREATING THE CONDITIONS THAT ARE IMPORTANT IN GETTING A "CORRECT AND USABLE ANSWER" CHAPTER 7 DATA GATHERING - HOW TO GET THE INFORMATION THAT WILL ANSWER THE QUESTION CHAPTER 8 SAMPLING - HOW MUCH INFORMATION DO I NEED AND HOW CAN I SEE THAT THE ANSWER IS A CORRECT REPRESENTATION CHAPTER 9 DATA ENTRY AND CLEANING - MAKING SURE THAT THE ANSWERS I OBTAIN ARE COMPLETE AND WITHOUR ERROR CHAPTER 10 INTRODUCTION TO MEASUREMENT - DIFFERENT WAYS TO MEASURE ANSWERS AND HOW TO DETERMINE THE IMPORTANCE OF YOUR ANSWER

SECTION 2 FINDING DIFFERENCES

CHAPTER 11 ONE SAMPLE TESTS CHAPTER 12 TWO INDEPENDENT SAMPLE TESTS CHAPTER 13 TWO RELATED OR MATCHED SAMPLES CHAPTER 14 MULTIPLE (k) INDEPENDENT SAMPLES CHAPTER 15 MULTIPLE RELATED SAMPLES

SECTION III FINDING RELATIONSHIPS

CHAPTER 16 MEASURES OF ASSOCIATION AND CORRELATION CHAPTER 17 PREDICTION CHAPTER 18 INTERDEPENDENT ANALYSIS GLOSSARY

INDEX

REFERENCES

最近チェックした商品