Working with Parents of SEN Children after the Code of Practice

個数:
電子版価格
¥4,022
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

Working with Parents of SEN Children after the Code of Practice

  • ウェブストア価格 ¥9,381(本体¥8,529)
  • CRC Press(2016/12発売)
  • 外貨定価 US$ 42.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 425pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 152 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138180918
  • DDC分類 371.9041

Full Description

First Published in 1997. This book forms part of a series that brings together wide-ranging contributions which: are written from both professional and parental viewpoints; offer an assessment of what has been achieved; explore a number of problematic issues and experiences and illustrate developments that are beginning to take shape. It will appeal to those with a special interest in and commitment to home-school work in all its actual and potential facets. The intention in this book is to report upon the early impact of the Code of Practice (1994) within its legislative context, the 1993 Education Act, Part Three. The book blends a number of ideological perspectives on partnership with descriptions of collaborative ways of working between parents and professionals.

Contents

Chapter 1 Delivering services for children with special needs: the place of parents, Sheila Wolfendale; Chapter 2 A review of the influence and effects of Portage, Mollie White; Chapter 3 A parental perspective on partnership, Robina Mallett; Chapter 4 The rise and impact of the parental lobby: including voluntary groups and the education of children with learning difficulties or disabilities, Alice Paige-Smith; Chapter 5 Implementing partnership with parents in schools, Sally Beveridge; Chapter 6 Parents as partners; some early impressions of the impact of the Code of Practice, Philippa Russell; Chapter 7 A review of Parent Partnership Schemes, Teresa Furze, Anna Conrad; Chapter 8 Promoting the effective practice of partnership, Sheila Trier; Chapter 9 Supporting parents at the Special Educational Needs Tribunal, Katy Simmons; Chapter 10 The needs of children and families: integrating services, Vincent McDonnell;

最近チェックした商品