Picture Books for the Literacy Hour : Activities for Primary Teachers

個数:
電子版価格
¥8,069
  • 電書あり
  • ポイントキャンペーン

Picture Books for the Literacy Hour : Activities for Primary Teachers

  • ウェブストア価格 ¥29,086(本体¥26,442)
  • CRC Press(2017/02発売)
  • 外貨定価 US$ 150.00
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 528pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 135 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138179653
  • DDC分類 372.6044

Full Description

First Published in 2000. Over the last 30 years, growth in the popularity and provision of books for children has been remarkable. The quality and inventiveness of children's authors and illustrators have led some to think of the picture book as a new art form. This book is a celebration of some of this work and it concentrates on the potential that picture books have for the teaching and learning of literacy. The aim of this book is to encourage colleagues to take a closer look at some of their favourite picture books and to see how they can be used as a starting point for enjoyable and challenging literacy work in primary classrooms. Believing that teachers do not need to rely on schemes to structure their English curriculum and with this in mind this book includes 24 popular titles that have been identified in terms of their potential for delivering exciting text-, sentence- and word-level work. Written to be used as a resource, and anticipate that many readers will be most interested the commentaries on the picture books (contained in Chapters 3- 7) and the accompanying photocopiable activity sheets.

Contents

Chapter 1 Picture books in the primary classroom; Chapter 2 Making opportunities for reading picture books; Chapter 3 Looking at how stories work; Chapter 4 Entering imaginary worlds; Chapter 5 Learning about ourselves and others; Chapter 6 Exploring feelings; Chapter 7 Thinking about issues; Chapter 8 Building up resources;