Using History to Develop Thinking Skills at Key Stage 2

個数:

Using History to Develop Thinking Skills at Key Stage 2

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 152 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138179141
  • DDC分類 372.89044

Full Description

This practical resource book presents ways in which teachers can help to develop children's problem solving and thinking skills through a range of history topics. The book contains classroom-based activities that have been tried and evaluated by teachers and children. Most importantly, the contributors also show how the skills developed through rigorous historical investigations can be used across all areas of the curriculum.

Topics covered include a detailed account of a world history investigation on Ancient Egypt; teaching historical skills using artifacts; small group work on local history, the Vikings and the Second World War; working in depth on aspects of the Tudors; and developing writing skills through a study of the Romans.

Contents

Preface, Belle Wallace; Chapter 1 Teaching Problem-solving and Thinking Skills through History, Belle Wallace; Chapter 2 Developing TASC Problem-solving and Thinking Skills through a Study of World History: Ancient Egypt, Diana Cave; Chapter 3 Using the TASC Problem-solving Model to Explore Artefacts, Joy Bentley; Chapter 4 More Examples of TASC Extension Projects in History, Belle Wallace;

最近チェックした商品