A Curriculum for the Pre-School Child (2ND)

個数:
電子版価格
¥10,179
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

A Curriculum for the Pre-School Child (2ND)

  • ウェブストア価格 ¥41,465(本体¥37,696)
  • Routledge(2016/03発売)
  • 外貨定価 US$ 190.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,880pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138173644
  • DDC分類 372.21

Full Description

First published in 1986, this book has been enormously influential in the training and professional development of early years workers. This new edition has been fully revised to take account of changes in the National Curriculum, the publication of the government's 'desirable outcomes' statement for the under-fives, and the introduction of NVQ's in child care and education. The new edition also includes sections on:
* the effects of developmental psychology on the early years curriculum
* working with two-year-olds on self-awareness and social skills
* developing communication, motor, analytical and problem solving skills
* fostering aesthetic and creative awareness
* play and the learning environment
* record-keeping and assessment
* involving parents
* continuity from pre-schooling to statutory schooling.

Contents

Part 1; Chapter 1 Early educators and their influences on the curriculum; Chapter 2 Curriculum in the early years; Chapter 3 Development of personal and social competence; Chapter 4 Development of communication skills; Chapter 5 Development of analytical and problem-solving skills; Chapter 6 Development of physical competence; Chapter 7 Development of creative and aesthetic abilities; Chapter 8 Play and the learning environment; Chapter 9 Record keeping and assessment; Chapter 10 Parents and their children's learning; Chapter 11 Continuity: from pre-school to statutory schooling; Chapter 12 In conclusion; Part 2; Chapter 13 Some suggested activities for developing competencies;