Dyslexia-Successful Inclusion in the Secondary School

個数:

Dyslexia-Successful Inclusion in the Secondary School

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138149335
  • DDC分類 371.9144

Full Description

Increasingly dyslexia is becoming a whole-school issue. The responsibility for addressing the needs of dyslexic students no longer rests with one individual but is the responsibility of all school staff - subject specialists and school management. This timely book addresses this need by providing specific guidance to secondary school staff on how to support dyslexic students within different subject areas and within the principles and practices of inclusion.

Contents

Part 1: Dyslexia - Implication for secondary schools: Dyslexia and its manifestations in the Secondary School; Biological and Cognitive Dimension of Dyslexia - Current scientific thinking; The Dyslexia Friendly Secondary School. Section 2: Inclusion - Principles and Practices: Inclusion - the challenges; Inclusion - Changing the variables; Inclusion and equal opportunities. Section 3: The Subject of Success: Learning styles and mathematics; Dyslexia and the teaching of Modern Foreign Languages; Implications for the Humanities - Dyslexia in the History Classroom; Implications for the Sciences; Supporting students with Dyslexia in the Maths Classroom; Dyslexia and Music; Dyslexia in the Art Classroom; Dyslexia with Geography, Drama and PE. Section 4: Cross Curricular Aspects: Dyslexia across the Curriculum; Cross Curricular approaches to staff development in secondary schools. Section 5: Professional Perspectives: Assessment and Support in the Secondary School - An Educational Psychologist's View; The Careers Service; Dyslexia and the Law; Implications for Teacher ; References; Index.

最近チェックした商品