Research Methods for English Language Teachers

個数:
電子版価格
¥11,127
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

Research Methods for English Language Teachers

  • ウェブストア価格 ¥41,465(本体¥37,696)
  • Routledge(2016/07発売)
  • 外貨定価 US$ 190.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,880pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138148666
  • DDC分類 428.0072

Full Description

This book offers a lively introduction to the research methods and techniques available to English language teachers who wish to investigate aspects of their own practice. It covers qualitative and quantitative methodology and includes sections on observation, introspection, diary studies, experiments, interviews, questionnaires, numerical techniques and case study research.

Each method is illustrated with examples in language teaching contexts, and techniques of data collection and analysis are introduced. The authors focus particularly on research in the classroom, on tests, materials, the effects of innovations, and they discuss methods appropriate to research in various collaborative modes as well as by individuals. A key feature of the book is an introduction to the debate surrounding different approaches to research, with an evaluation of traditional research in relation to the paradigms associated with reflective practice and action research.

The book is ideal for teachers on initial training and post-experience courses, students on degree programmes in applied linguistics and TEFL and, of course, practising teachers with an interest in research methods in language teaching.

Contents

Introduction: setting the scene; Part 1 Principles and Perspectives; Chapter 1 Teachers in action; Chapter 2 The teacher researcher in focus; Chapter 3 What is research?; Chapter 4 Principles and problems: what makes good research?; Chapter 5 Generating research; Part 2 Topics and Methods; Chapter 6 Definitions and overview; Chapter 7 Observing language classrooms; Chapter 8 Diaries and diary studies; Chapter 9 Using numbers; Chapter 10 Doing experiments; Chapter 11 Asking questions; Chapter 12 Looking inside: methods for introspection; Chapter 13 Studying cases; Chapter 14 Mixing research methods; Conclusion;

最近チェックした商品