Social Skills for Teenagers with Developmental and Autism Spectrum Disorders : The PEERS Treatment Manual

個数:

Social Skills for Teenagers with Developmental and Autism Spectrum Disorders : The PEERS Treatment Manual

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 444 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781138127128
  • DDC分類 616.8588200835

Full Description

This book is essential reading for any clinician or researcher working with teens with autism spectrum disorders. This parent-assisted intervention for teens is based on a comprehensive, evidence-based, 14-week program at UCLA's Semel Institute for Neuroscience and Human Behavior, the manualization of the popular UCLA PEERS Program, and the success of the Children's Friendship Training (Routledge, 2002) manual for children.

After reviewing techniques designed to help parents and therapists tailor the manual to the needs of the teens with whom they are working, the text moves on to the individual treatment sessions and strategies for tackling issues such as developing conversational skills, choosing friends, using humor, get-togethers, teasing, bullying, gossiping, and handling disagreements. Each session chapter includes handouts, homework assignments, descriptions of what to expect (and how to handle challenges in delivering the intervention), and customized tips for both parents and therapists.

Contents

Preface. Part I: Introduction. Part II: Preparing for Treatment Screening. Part III: Treatment Sessions. Session 1: Introduction and Conversational Skills I - Trading Information. Session 2: Conversational Skills II - Two-way Conversations. Session 3: Conversational Skills III - Electronic Communication. Session 4: Choosing Appropriate Friends. Session 5: Appropriate Use of Humor. Session 6: Peer Entry I - Entering a Conversation. Session 7: Peer Entry II - Exiting a Conversation. Session 8: Get-togethers. Session 9: Good Sportsmanship. Session 10: Rejection I - Teasing and Embarrassing Feedback. Session 11: Rejection II - Bullying and Bad Reputations. Session 12: Handling Disagreements. Session 13: Rumors and Gossip. Session 14: Graduation and Termination. Case Examples. List of Key Terms. Appendix. Assessment Measures. Session Materials.

最近チェックした商品