On Becoming an Education Professional : A Psychosocial Exploration of Developing an Educational Professional Practice

個数:

On Becoming an Education Professional : A Psychosocial Exploration of Developing an Educational Professional Practice

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 151 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137566270
  • DDC分類 371.1

Full Description

This book draws together a variety of detailed case studies to demonstrate the unique interaction between the past and the present which occurs within the professional education context. Using a psychosocial approach, Alan Bainbridge suggests that this process of identity or role formation requires the expectations and fantasies of the past to be negotiated at the unconscious, individual and social level. A focus on personal agency and dealing with the complexity inherent in education settings highlights the macro and micro negotiations new education professionals are required to undertake between the margins of the personal and professional to provide a more nuanced model for early professional development.

Contents

1. Developing an Education Professional Practice: Four Common Experiences 2. When the Personal Encounters the Professional: A Psychoanalytic Perspective 3. Collecting Narratives of Early Education Professional Practice 4. Stories of Resistance and Challenge: Developing Education Biographies 5. Being Agents in Education: Case Studies 6. Bringing the Past into the Present: Formative Interviews 7. Stories of Hope and Holding 8. Encountering Education at Three Levels: Social, Individual and Unconscious 9. Developing a Professional Identity: Negotiating the Borders of Professional Practice 10. Reasons to be Cheerful: Embracing Anxiety in Education

最近チェックした商品