ファン文化の経済効果:ツーリズム、消費主義とソーシャルメディア<br>Fans and Fan Cultures : Tourism, Consumerism and Social Media

個数:

ファン文化の経済効果:ツーリズム、消費主義とソーシャルメディア
Fans and Fan Cultures : Tourism, Consumerism and Social Media

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 234 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137501271
  • DDC分類 338

Full Description

Exploring the ambiguous relationship between fandom and consumer culture, this book provides a critical overview of fans, fan cultures and fan experiences in relation to the broader experience and transformation economy. Fans and Fan Cultures discusses key theoretical concepts concerning celebrity, fandoms, subculture, consumerism and marketing through a range of examples in film, travel and tourism, football and music. With an emphasis on social media, and how various online platforms are utilised by brands, artists and fans, the authors explore how this type of communication often contributes to trivialising authentic expressions of cultural and social values and identities. 

Contents

Chapter 1 Introduction.- Chapter 2 Fans, followers and brand advocates.- Chapter 3 Fans and (post) subcultural consumerism.- Chapter 4 Text and representation - the community and the individual.- Chapter 5 Celebrity culture and modes of participation through "new" media.- Chapter 6 Fans and tourism.- Chapter 7 Football fans - representations, motivations and place.- Chapter 8 Popular culture fandom - broadening the picture.- Chapter 9 Social media - millennials, brand fans and the branding of fans.- Chapter 10 Conclusion.

最近チェックした商品