幼児教育における人的資本のグローバルな視座<br>Global Perspectives on Human Capital in Early Childhood Education : Reconceptualizing Theory, Policy, and Practice (Critical Cultural Studies of Child

個数:

幼児教育における人的資本のグローバルな視座
Global Perspectives on Human Capital in Early Childhood Education : Reconceptualizing Theory, Policy, and Practice (Critical Cultural Studies of Child

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137490858
  • DDC分類 372.21

Full Description

Human capital theory, developing children as future workers, shapes thinking about early childhood education policy around the globe. International contributors problematize this thinking and offer alternatives.

Contents

PART I: THEORY AND HISTORY OF HUMAN CAPITAL 1. Introduction and Historical Perspective; Theodora Lightfoot-Rueda and Ruth Lynn Peach 2. Theorizing Dialogue Among Various Voices in Critical Theory; Joseph Zanoni PART II: DECONSTRUCTION AND CRITIQUE OF HUMAN CAPITAL AND EDUCATION 3. Governing the Brain: New Narratives of Human Capital in Australian Early Childhood Education; Zsuzsa Millei 4. The Instrumentality of Spanish in Early Spanish Education: Unraveling the Linguistic Masquerade; Alejandro Azocar 5. "Abilities-Machines": Human Capital Theory and Early Education by Sabiha Bilgi 6. Human Capital Theory and Shifting Perceptions of Teachers in the US; Theodora Lightfoot-Rueda 7. Reforming Early Childhood Education as a Smart Investment for the Future: Stories from East Asia; I-Fang Lee, Chao-Ling Tseng, and Hong-Ju Jun 8. England's Foundation Stage Child in a Shifting World: Troubling the Grids of Reasoning of 'Children with Potential,' 'Normalization' and 'Value-Added' Curriculum; Ruth Lynn Peach 9. Deconstructing Human Capital Discourse in Early Childhood Education in Indonesia; Vina Adriany and Kurniawan Saefullah PART III: RECONCEPTUALIZING EDUCATION OUTSIDE OF HUMAN CAPITAL LANGUAGE 10. And You Gotta Believe Me: When Social Capital and Human Capital Collide; Janice Kroeger 11. Questioning the Discourses of Human Capital in Early Childhood Education: Reconceptualizing Theory, Policy and Practice; Emma Buchanan 12. Expanding the Value of Early Education: The Capabilities Approach as an Alternative to Human Capital Theory; Cary Buzzelli 13. Concluding and Moving Forward; Theodora Lightfoot-Rueda and Ruth Lynn Peach

最近チェックした商品