Radical Revival as Adaptation : Theatre, Politics, Society (Adaptation in Theatre and Performance)

個数:

Radical Revival as Adaptation : Theatre, Politics, Society (Adaptation in Theatre and Performance)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 267 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137481016
  • DDC分類 809

Full Description

This book examines the radical reinterpretation of precursor texts and prompts as an innovative form of adaptation for the stage. In this context, stage adaptations are defined as active and risk-taking interventions on pre-existing sources, dramatic and otherwise, that can range from single-authored plays to collaborative creations and devising projects. Radical adaptations have the potential to constitute a cutting edge pathway of exploration in performance, by virtue of operating at the intersection between experimental practice and multiple creative transpositions and crossovers among genres and media. They offer a viable platform for the negotiation of topical concerns embedded into global cultural, socio-political and historical shifts, thus cultivating a genuine bond between theatre and society. This volume considers a range of case studies, from the work of Alexandru Tocilescu to Rimini Protokoll, and is vital reading for those interested in adaptation studies and forms of contemporary theatre practice.

Contents

Acknowledgements.- Foreword; Karin Coonrod.- Introduction.- 1. Adaptive Re-Contextualisations: Hamlet for the Here and the Now, or Re-Appropriating the Canon.- 2. Re-Theatricalising the Canon: Silviu Purcărete's Faust and Julius Caesar.- 3. Adaptation as Experiential Theatre: Immersion and the Dramaturgy of Fragmentation (The Drowned Man, Hotel Medea).- 4. Adaptation as Remediation and Collaborative Practice (Elevator Repair Service, Frantic Assembly).- 5. Adaptation at the Crossroads: Cultural Syncretism and Multimodality in Performance (Zecora Ura/Para-Active, Pansori Project ZA).- 6. Adapting the Non-adaptable: Rimini Protokoll's Das Kapital and Mein Kampf.- Conclusions.- Bibliography.- Index.-

最近チェックした商品