Beliefs, Agency and Identity in Foreign Language Learning and Teaching

個数:

Beliefs, Agency and Identity in Foreign Language Learning and Teaching

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 237 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137425942
  • DDC分類 418.0071

Full Description

This book explores the phenomena of believing (or giving personal meanings), acting, and identifying (or identity construction), and the interconnectedness of these phenomena in the learning and teaching of English and other foreign languages.

Contents

INTRODUCTION 1. The Book in a Nutshell 2. Key Issues Relevant to the Studies to Be Reported: Beliefs, Agency and Identity PART I - LEARNING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE: FROM SCHOOL CHILDREN TO YOUNG ADULTS 3. Authority Versus Experience: Dialogues on Learner Beliefs; Mari Aro 4. In Action and Inaction: English Learners Authoring Their Agency; Mari Aro PART II - STUDYING FOREIGN LANGUAGES: FROM FIRST-YEAR UNIVERSITY STUDENTS TO GRADUATES 5. Student Teachers' Beliefs and Motivation, and the Shaping of Their Professional Identities; Ana Maria F. Barcelos 6. Student Teachers' Beliefs about L1 And L2 Discursively Constructed: A Longitudinal Study of Interpretative Repertoires; Paula Kalaja 7. 'Dreaming Is Believing': The Teaching of Foreign Languages as Envisioned by Student Teachers; Paula Kalaja PART III - TEACHING FOREIGN LANGUAGES: FROM NOVICE TEACHERS TO EXPERIENCED PROFESSIONALS 8. Dependent or Independent: The Construction of the Beliefs of Newly Qualified Foreign Language Teachers; Maria Ruohotie-Lyhty 9. Stories of Change and Continuity: Understanding the Development of the Identities of Foreign Language Teachers; Maria Ruohotie-Lyhty Conclusion 10. Comparing and Contrasting the Studies Reported: Lessons Learnt

最近チェックした商品