Early Childhood Education in Aotearoa New Zealand : History, Pedagogy, and Liberation (Critical Cultural Studies of Childhood) (1ST)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Early Childhood Education in Aotearoa New Zealand : History, Pedagogy, and Liberation (Critical Cultural Studies of Childhood) (1ST)

  • ウェブストア価格 ¥10,500(本体¥9,546)
  • Palgrave Pivot(2013/12発売)
  • 外貨定価 US$ 54.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 475pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 145 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137394415
  • DDC分類 370

Full Description

Taking as a starting point the work of Aotearoa New Zealand to provide an education system that includes curriculum, pedagogy, and language from indigenous Maori culture, this book investigates the ensuing practices, policies, and dilemmas that have arisen and provides a wealth of data on how truly culturally inclusive education might look.

Contents

Introduction Part A: Kaupapa M?ori Early Childhood Care and Education 1: Working with Deleuzian Theories in a Counter-colonial Project: Re-positioning M?ori language in Early Years Education 2: Policy and Inhibiters of Bicultural/Bilingual Advancement 3: Pedagogies . . . Part B: Indigenising 'Whitestream' Early Childhood Care and Education Practice in Aotearoa 4: Contextual Explorations Introduction Promises, promises . . . Te Tiriti and Te Wh?riki as ethical visions Settler assumption of sovereignty Progressive traditions 'Flaxroots' early childhood education and care services M?ori Pre-schools Chance to be equal Repositioning te Ao M?ori as central to education New right enmeshment with liberal social policies Neo-liberal discursive era References 5: Overviewing Documents Background Guidance from further Ministry of Education documents Shifts seen in recent research M?ori 'Beingness' as a source of potentiality Concluding thoughts 6: A counter-colonial pedagogy of affect in early childhood education in Aotearoa New Zealand Background Methodology Data examples Conclusion Conclusion