Business Groups and Transnational Capitalism in Central America : Economic and Political Strategies (International Political Economy)

個数:

Business Groups and Transnational Capitalism in Central America : Economic and Political Strategies (International Political Economy)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 225 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137359391
  • DDC分類 338.09728

Full Description

This book investigates Central America's political economy seen through the lens of its powerful business groups. It provides unique insight into their strategies when confronted with a globalized economy, their impact on development of the isthmus, and how they shape the political and economic institutions governing local varieties of capitalism.

Contents

1. Introduction: the Emergence and Evolution of Business Groups in Central America 2. Between Hierarchies and Networks: Understanding Business Group Strategies in a Global Capitalism 3. Regional Shifts and National Trajectories: Differences in the Context and Strategies of Business Groups 4. From Oligarchs to Transnational Business Group Leaders? The Shifting Strategies of Key Business Groups 5. Internationalization and the Export Performance of the Central American Business Groups 6. Central American Business Groups, Innovation and Institutional Conditions 7. The Role of the State: Governmental Financial Policies and Business Group Strategies 8. Between the Back and the Front Stage - the Political Strategies of Central American Business Groups 9. Conclusion References