白人中間層のアイデンティティと都市部の学校教育<br>White Middle-Class Identities and Urban Schooling (Identity Studies in the Social Sciences) (Reprint)

個数:

白人中間層のアイデンティティと都市部の学校教育
White Middle-Class Identities and Urban Schooling (Identity Studies in the Social Sciences) (Reprint)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 201 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137355010
  • DDC分類 301

Full Description

This book examines experiences and implications of 'against-the-grain' school choices, where white middle class families choose ordinary and 'low performing' secondary schools for their children. It offers a unique view of identity formation, taking in matters like family history, locality and whiteness.

Contents

Acknowledgements 1. Introduction: The White Middle Classes in the Twenty-First Century - Identities Under Siege? 2. White Middle Class Identity Formation: Theory and Practice 3. Family History, Class Practices and Habitus 4. Habitus as a Sense of Place 5. Against-the-Grain School Choice in Neoliberal Times 6. A Darker Shade of Pale: Whiteness as Integral to Middle Class Identity 7. The Psychosocial: Ambivalences and Anxieties of Privilege 8. Young People and the Urban Comprehensive: Remaking Cosmopolitan Citizens or Reproducing Hegemonic White Middle Class 9. 9. Values? Reinvigorating Democracy: Middle Class Moralities in Neoliberal Times Conclusion: Appendix 1: Methods and Methodology Appendix 2: Parental Occupations and Sector Appendix 3: The Sample Families in Terms of ACORN Categories References

最近チェックした商品