アドルノと映画哲学<br>Theodor Adorno and Film Theory : The Fingerprint of Spirit

個数:

アドルノと映画哲学
Theodor Adorno and Film Theory : The Fingerprint of Spirit

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 173 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781137306135
  • DDC分類 791.4301

基本説明

What is the fundamental nature of the filmic object: is it a commodity or is it, can it be, art? What would that mean - can it still matter? This book introduces the thought of Theodor Adorno into film studies to repair the schism that characterizes the field, as historical and cultural modes of analysis displace theoretical and philosophical ones.

Full Description

What is the fundamental nature of the filmic object: is it a commodity or is it, can it be, art? What would that mean - can it still matter? This book introduces the thought of Theodor Adorno into film studies to repair the schism that characterizes the field, as historical and cultural modes of analysis displace theoretical and philosophical ones.

Contents

Introduction: The Fingerprint of Spirit 1. The Subject/Object of Cinema: The Maltese Falcon (1941) 2. "A Deeper Breath": From Body to Spirit in Kiss Me Deadly (1955) 3. Negative Dioretix: Repo Man (1984) 4. "Jackie Treehorn Treats Objects Like Women!": Two Types of Fetishism in The Big Lebowski (1988)

最近チェックした商品