ロレアル社による人間本位のデジタル化戦略<br>Digital Makeover : How L'Oreal Put People First to Build a Beauty Tech Powerhouse

個数:
電子版価格
¥2,434
  • 電子版あり

ロレアル社による人間本位のデジタル化戦略
Digital Makeover : How L'Oreal Put People First to Build a Beauty Tech Powerhouse

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781119706106
  • DDC分類 338.47646720285

Full Description

Get an insider's perspective into how this 110-year old world leader in beauty built on its legacy to transform itself into a digital and tech powerhouse  

Digital Makeover: How L'Oréal Put People First to Build a Beauty Tech Powerhouse examines L'Oréal's successful people-driven digital transformation. Professors and authors Beatrice Collin and Marie Taillard set out exactly how L'Oréal turned itself into a digital and tech powerhouse by building on its legacy to reimagine relationships inside the company, and with its customers and partners.

Digital Makeover comprehensively describes L'Oréal's strategy, including: 



Maintaining market leadership in the face of disruption 
Believing in the transformative power of the organization, its legacy and its people 
A social-centric approach to beauty tech, ecommerce and digital services 
The company's successful play for market dominance in China 
Case studies that showcase best practices for digital transformation across sectors 

Digital Makeover is perfect for anyone interested in business strategy, marketing, or digital transformation, as well as businesspeople and leaders from inside and outside the beauty industry and belongs on the shelves of anyone with an interest in organizational transformation, management, leadership, and digital strategies. 

Contents

Foreword: Permanent Reinvention in the Genes ix

Introduction: Building a Beauty Powerhouse xiii

Part I Four Foundational Pillars 1

1 Orchestrate Creativity 3

The Importance of an Evangelist 4

Time to Improvise 6

From Creative Chaos to Orchestrated Rigor 13

Enabling Resonance 16

2 Cultivate Healthy Doubt 21

Productive Anxiety 22

Challenging the Status Quo 23

Permanent Questioning 24

The Dual Innovation Channel 25

Balancing Passion with Science 26

Tensions and Achievements 27

Market Leader and Challenger 28

3 Learn and Innovate with Rigor 37

Innovators Are Most Valuable Players 39

Do, Undo, and Redo 42

Incubators as Promoters of Change 47

4 Listen with Curiosity 51

Politeness of the Heart 54

Seizing What's Emerging 59

L'Oréalization 60

Full Color Palette 61

Ban the Boring 64

An Open Innovation Ecosystem 65

Part II A Human-Centered Transformation 71

5 Centering Customers 73

A Focus Shift 75

Precision Marketing 80

Seamless Customer Journeys 81

The Strategic Use of Data 84

6 Becoming Social 89

Social Centricity 92

Friends Find Solutions 94

Friends Give Advice 95

Friends Take You Places 96

Friends Share Their Looks 97

Friends Shop with You 98

Friends Stick Together 100

7 Transforming Relationships with Partners 105

From a Chain to an Ecosystem 106

Ecosystems' Key Attributes 108

Ecosystems Perform in Times of Crisis 114

8 Putting People First 119

Teams Are the New Heroes 122

Customer Satisfaction Is the New Product Performance 124

Eat What You Cook Is the New Leave Before It Burns 125

Frame and Trust Is the New Control 128

Problem-Solving Together Is the New Meeting Behavior 130

Empowerment Is the New Management 132

Test and Learn Is the New Perfection 133

Cooperation Is the New Confrontation 135

Conclusion 139

Acknowledgments 143

About the Authors 147

Appendix 1: L'Oréal's History: A Timeline of Significant Dates 151

Appendix 2: Timeline of L'Oréal's Acquisitions and Strategies 153

Appendix 3: A Selection of L'Oréal Brands by Category 2020 159

Appendix 4: Global Beauty Industry Data 161

Notes 167

References 175

Index 183 

最近チェックした商品