Citizenship for the Learning Society : Europe, Subjectivity, and Educational Research (Journal of Philosophy of Education)

個数:
電子版価格
¥5,762
  • 電子版あり

Citizenship for the Learning Society : Europe, Subjectivity, and Educational Research (Journal of Philosophy of Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 226 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781119152064
  • DDC分類 370.115094

Full Description

Within Citizenship for the Learning Society, the governance of the learning citizen is mapped in relation to European educational and cultural policy. Prevalent notions of voice and narrative - in policy and in educational research - are analysed in relation to Europe's history.



The text is concerned with the way in which 'European citizenship' is understood in current policy, the way in which the term 'citizenship' operates, and how learning is central to this
Analysis combines educational philosophy and theory with anthropological, sociological, and classic philosophical literature
Draws on both Continental European (Foucault, Deleuze, Heidegger, Levinas) and American (Cavell, Emerson, Thoreau) philosophy
Material is organised in two parts: Part One discusses the discourses and practices of citizenship in the European learning society, in both educational and cultural policy and educational research, from the perspective of governmentality; Part Two provides analysis of particular aspects of this discourse

Contents

Preface vi

Acknowledgements ix

1 Introduction 1

Part One 41

2 Constructing Europe: Citizenship, Learning, and Accountability 43

3 Environment, Heritage, and the Ecological Subject 69

4 The Subject and the Educational in Educational Research 88

Between Part One and Part Two 125

Part Two 135

5 1933, Or Rebirth 137

6 America, Or Leaving Home 167

7 Plato, Or Return to the Cave 188

8 Conclusion 206

References 215

Index 223

最近チェックした商品