Improving and Extending Quantitative Reasoning in Second Language Research (Language Learning Cognitive Neuroscience)

個数:

Improving and Extending Quantitative Reasoning in Second Language Research (Language Learning Cognitive Neuroscience)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 212 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781119148203
  • DDC分類 153

Full Description

Currents in Language Learning is a biennial book series published by Wiley and the Language Learning Research Club at the University of Michigan. It provides programmatic state-of-the-art overviews of current issues in the language sciences and their applications in first, second, and bi/multilingual language acquisition in naturalistic and tutored contexts. It brings together disciplinary perspectives from linguistics, psychology, education, anthropology, sociology, cognitive science, and neuroscience.

Contents

Table of Contents

Foreword

Introduction

Chapter 1: Improving second language quantitative research (John M. Norris, Steven J. Ross, Rob Schoonen)

Section I: Current challenges in measurement, design, and analysis for L2 quantitative research

Chapter 2: Methodological synthesis in L2 quantitative research: A review of reviews and a case study of exploratory factor analysis (Luke Plonsky & Talip Gonulal)

Chapter 3: Improving the validity of quantitative measures in second language research (James Purpura, James Dean Brown, Rob Schoonen)

Chapter 4: Design issues and inference in L2 experimental research (Thom Hudson & Lorena Llosa)

Chapter 5: Statistical significance testing in second language research: Basic problems and suggestions for reform (John Norris)

Chapter 6: Reporting and interpreting quantitative research findings: What gets reported and recommendations for the field (Jenifer Larson-Hall & Luke Plonsky)

Section II: Alternatives, advances, and the future of L2 quantitative research

Chapter 7: Structural equation modeling: Possibilities for language learning researchers (Gregory R. Hancock & Rob Schoonen)

Chapter 8: The utility and application of mixed effects models in second language research (Jared A. Linck & Ian Cunnings)

Chapter 9: Bayesian approaches to imputation, hypothesis testing, and parameter estimation (Steven J. Ross & Beth Mackey)

Chapter 10: Statistical measures for usage-based linguistics (Stefan Gries & Nick Ellis)

最近チェックした商品