美術・デザイン教育国際百科事典(全3巻)<br>The International Encyclopedia of Art and Design Education, 3 Volume Set

個数:

美術・デザイン教育国際百科事典(全3巻)
The International Encyclopedia of Art and Design Education, 3 Volume Set

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 1856 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781118978078
  • DDC分類 709

Full Description

The definitive reference for anyone in the art and design education community

Written in conjunction with The National Society for Education in Art and Design, the International Encyclopedia of Art and Design Education offers an indispensable resource for students, scholars, and researchers working in the field of art and design education. It contains accessible introductions to key topics, concepts, and thinkers, as well as sophisticated debates on contentious areas, covering the whole age range from early years to post-university in formal and informal settings.

This multi-volume reference work examines historical and contemporary art and design education worldwide, from over thirty different countries, in Africa, Europe Asia, Middle East, Australasia and the Americas. It includes topics such as Epistemic Disobedience in Contemporary Latin American Art; Visual Arts Education in Museums; Elementary Art and Design Curricula; Social and Mobile Media in Art and Design Curriculum; Performative Literacy; Postmodern Pedagogical Principles of Museum-Informed Art Education and much more.

The International Encyclopedia of Art and Design Education defines the conversation for the entirety of the art and design community through authoritative reference of peerless quality.

Contents

Volume I: Histories and Philosophies

About the Editors vii

List of Contributors ix

Full List of Entries xv

Thematic List of Entries xxi

Foreword xxiii

Acknowledgments xxv

Introduction xxvii

Part I: Histories 15

Part II: Philosophies 417

Volume II: Curriculum

Thematic List of Entries vii

Part I: World Regions 575

Part II: Educational Levels 721

Part III: Content, Concepts, and Skills 851

Part IV: Inclusive Curriculum 991

Part V: Community and Policy 1093

Volume III: Pedagogy

Thematic List of Entries vii

Part I: Making, Places, and Sites 1213

Part II: Artists, Teachers, and Learners 1347

Part III: Community, Ethics, and Politics 1505

Part IV: Concepts, Cognition, and Futures 1625

Index 1763