Essentials of School Neuropsychological Assessment (Essentials of Psychological Assessment) (2 PAP/CDR)

個数:
電子版価格
¥7,536
  • 電子版あり

Essentials of School Neuropsychological Assessment (Essentials of Psychological Assessment) (2 PAP/CDR)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 525 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781118175842
  • DDC分類 618.928

Full Description


Now in a Second Edition, this evidence-based guide provides a current and concise overview of the field of school neuropsychology with practical guidance on how to apply neuropsychological assessment principles in school settings. The Second Edition features new coverage of major neuropsychological tests batteries for children, including NEPSY-II, WISC-IV Integrated, and D-KEFS. A new accompanying CD-ROM includes helpful tools such as sample case studies and searchable databases of neuropsychological tests.

Contents

Foreword xi Series Preface xv Acknowledgments xvii One The Emerging Specialization of School Neuropsychology 1 Two Historical Influences of Clinical Neuropsychology and School Psychology 23 Three Training and Credentialing in School Neuropsychology 51 Four When to Refer for a School Neuropsychological Assessment 69 Five An Integrated Model for School Neuropsychology Assessment 99 Six School Neuropsychology Report Writing 127 Seven Major School Neuropsychological Test Batteries for Children 159 Eight Clinical Interpretation Guidelines 181 Nine Case Study Illustration 209 Ten Sensorimotor Functions 261 Eleven Visuospatial and Auditory Cognitive Processes 283 Twelve Learning and Memory Cognitive Processes 303 Thirteen Executive Functions 339 Fourteen Attention and Working Memory Facilitators/Inhibitors 373 Fifteen Speed, Fluency, and Efficiency of Processing Facilitators/Inhibitors 397 Sixteen Acquired Knowledge: Acculturation Knowledge and Language Abilities 421 Seventeen Acquired Knowledge: Academic Achievement 439 Eighteen Future Directions of School Neuropsychological Assessment 473 Appendix 481 References 485 About the Author 508 Index 509 About the CD-ROM 519

最近チェックした商品