Marketing Research (9 HAR/PSC)

個数:

Marketing Research (9 HAR/PSC)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 636 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781118074619
  • DDC分類 658.83

Full Description


This new edition of Gates and McDaniel's Marketing Researchbetter prepares users how to use marketing research in the realbusiness world with real data, people, and research. The text isenhanced with new coverage of mobile applications, more coverage ofdata mining and analytics, and coverage of how to use social mediasuch as Facebook and Twitter for marketing research.

Co-authors McDaniel and Gates are widely respected in themarketing research community because their product takes apractical and applied approach, as opposed to other products in themarket that take a more theoretical approach. Real people arerepresented by Gates' contribution to the product as he providesinsights into the secrets of conducting effective focus groups andquestionnaires. The real research used by the authors is drawn fromSurvey Sampling International (SSI). SSI is the world leader insampling solutions.

Contents

Preface vii

1 The Role of Marketing Research in Management Decision Making1

2 The Marketing Research Industry and Research Ethics 21

3 Problem Definition, Exploratory Research, and the ResearchProcess 57

4 Secondary Data and Databases 89

5 Qualitative Research 116

6 Traditional Survey Research 151

7 Online Marketing Research 177

8 Primary Data Collection: Observation 213

9 Primary Data Collection: Experimentation and Test Markets242

10 The Concept of Measurement 276

11 Using Measurement Scales to Build Marketing Effectiveness302

12 Questionnaire Design 335

13 Basic Sampling Issues 379

14 Sample Size Determination 406

15 Data Processing And Fundamental Data Analysis 435

16 Statistical Testing Of Differences And Relationships 470

17 Bivariate Correlation and Regression 514

18 Multivariate Data Analysis 540

19 Communicating The Research Results 585

20 Managing Marketing Research 607

Photo Credits PC-1

Appendix 1: Comprehensive Cases A-1

A: Biff Targets an Online Dating Service for College StudentsA-2

B: Freddy Favors Fast Food and Convenience for College StudentsA-5

C: Superior Online Student Travel A Cut Above A-9

D: Rockingham National Bank Visa Card Survey A-13

Appendix 2: Considerations in Creating a Marketing Plan A-21

Appendix 3: Statistical Tables A-25

Endnotes A-32

Glossary G-1

Index I-1

最近チェックした商品