Still Shakespeare and the Photography of Performance

個数:

Still Shakespeare and the Photography of Performance

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 262 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781108738255
  • DDC分類 792.95

Full Description

Still Shakespeare and the Photography of Performance examines the place of photography in the reception of the Shakespeare canon since the invention of the camera, looking at how photographic images have shaped perceptions of historicity, performance, and Shakespearean character, and how their dissemination has affected Shakespearean authority. Barnden reveals how photography has conditioned the reception of Shakespeare's works in two key ways. Firstly, as a form of performance documentation, photographs shape the way individual performances are remembered and their positioning in relation to traditional and iconoclastic interpretations of the text. Secondly, photographs are vehicles of Shakespearean iconography, encouraging certain compositions and interpretations. Exploring both theatrical and staged art photographs, Still Shakespeare demonstrates the role of photography as a contributor to the calcification of Shakespearean quotation, advertising, and iconography, and to the attrition of the relationship between image and text whereby images become attached to narratives far beyond their original context.

Contents

Introduction: leave not a rack behind; Part I. Photographing Performers: 1. Liveness, documentation, and the RSC's dreams, 1954-77; 2. Photographing the past in the theatre of Charles Kean; 3. Julia Margaret Cameron, sympathetic Shakespeare and photographic afterlives; Part II. Iconography, Photography, and Hamlet: 4. 'Too much of water': Ophelia, photography, dissolution; 5. Poor Yorick: the photograph as memento mori; Epilogue; Select bibliography; Index.

最近チェックした商品