ケンブリッジ版 1945年以降の英国演劇必携<br>The Cambridge Companion to British Theatre since 1945 (Cambridge Companions to Theatre and Performance)

個数:

ケンブリッジ版 1945年以降の英国演劇必携
The Cambridge Companion to British Theatre since 1945 (Cambridge Companions to Theatre and Performance)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 326 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781108432382
  • DDC分類 792.094109045

Full Description

British theatre underwent a vast transformation and expansion in the decades after World War II. This Companion explores the historical, political, and social contexts and conditions that not only allowed it to expand but, crucially, shaped it. Resisting a critical tendency to focus on plays alone, the collection expands understanding of British theatre by illuminating contexts such as funding, unionisation, devolution, immigration, and changes to legislation. Divided into four parts, it guides readers through changing attitudes to theatre-making (acting, directing, writing), theatre sectors (West End, subsidised, Fringe), theatre communities (audiences, Black theatre, queer theatre), and theatre's relationship to the state (government, infrastructure, nationhood). Supplemented by a valuable Chronology and Guide to Further Reading, it presents up-to-date approaches informed by critical race theory, queer studies, audience studies, and archival research to demonstrate important new ways of conceptualising post-war British theatre's history, practices and potential futures.

Contents

Introduction: Jen Harvie and Dan Rebellato; Part I. Theatre Makers: 1. Playwrights: collectivity and collaboration Dan Rebellato; 2. Directors: organisation, authorship and social production Tom Cornford; 3. Actors: a history of service Aoife Monks; Part II: Theatre Sectors: 4. West end and commercial theatre: crisis, change and continuity Rachel Clements; 5. Subsidised theatre: strength, elitism, metropolitanism, racism Jen Harvie; 6. The fringe: the rise and fall of radical alternative theatre Dan Rebellato and Jen Harvie; Part III. Theatre Communities: 7. Audiences: ownership, interaction, agency Helen Freshwater; 8. Black British theatre: blackouts and spotlights Vanessa Damilola Macaulay; 9. Queer theatre: reclaiming histories, historicising, and hope Sarah Jane Mullan; Part IV. Theatre and State: 10. Government, policy and censorship in post-war British theatre Louise Owen; 11. Buildings and the political economy of theatre financing in Britain Michael Mckinnie; 12. Regions and nations: the myth of levelling up Trish Reid; Acknowledgments.

最近チェックした商品