Building Bilingual Education Systems : Forces, Mechanisms and Counterweights (Cambridge Education Research)

個数:

Building Bilingual Education Systems : Forces, Mechanisms and Counterweights (Cambridge Education Research)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 330 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781107450486
  • DDC分類 370.1175

Full Description

This book details investments required for establishing successful bi-/trilingual education programmes and discusses administrative, community legislative, political, societal and institutional complexities that shape bi-/trilingual education. It will help readers anticipate potential consequences of various programme development decisions and prepare them for both expected and unexpected outcomes. The complexities of bi-/trilingual education are organised using an innovative conceptual framework of forces, mechanisms and counterweights. This conceptual framework is used to analyse 13 case studies from five continents. In addition, six 'voices-from-the-field' provide the first-hand accounts of educational professionals working in bilingual programmes.

Contents

Part 1. Looking at the big picture: 1. United States of America - the paradoxes and possibilities of bilingual education; 2. Europe - supra-national interventions promoting bilingual education; 3. Canada - factors that shaped the creation and development of immersion education; 4. Estonia - laying the groundwork for bilingual education; 5. Utah - making immersion mainstream; 6. Basque Country - plurilingual education; 7. Kazakhstan - from twenty trilingual schools to thousands?; Voices from the field - England; Voices from the field - Canada; Voices from the field - Spain; Part 2. Looking at the long-term; 8. Cymru/Wales - towards a national strategy; 9. The Netherlands - quality control as a driving force in bilingual education; Voices from the field - Aotearoa/New Zealand; Voices from the field - Cymru/Wales; Part 3. Understanding the Role of Context; 10. United Arab Emirates - searching for an elusive balance in bilingual education; 11 Malta - bilingual education for self-preservation and global fitness; 12. Colombia - challenges and constraints; 13. South Africa - three periods of bilingual or multilingual education; Voices from the field - Brunei; Conclusion Forces, Mechanisms and Counterweights; Appendix: tools introduction; Tool 1. National or regional-level planning considerations for bi-/trilingual education; Tool 2. A bilingual education continuum.

最近チェックした商品