19世紀イギリスにおける美の民主化:芸術と日常生活の政治学<br>Democratising Beauty in Nineteenth-Century Britain : Art and the Politics of Public Life (Cambridge Studies in Nineteenth-century Literature and Culture)

個数:

19世紀イギリスにおける美の民主化:芸術と日常生活の政治学
Democratising Beauty in Nineteenth-Century Britain : Art and the Politics of Public Life (Cambridge Studies in Nineteenth-century Literature and Culture)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 316 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781107184084
  • DDC分類 701.03

Full Description

Could the self-interested pursuit of beauty actually help to establish the moral and political norms that enable democratic society to flourish? In this book, Lucy Hartley identifies a new language for speaking about beauty, which begins to be articulated from the 1830s in a climate of political reform and becomes linked to emerging ideals of equality, liberty, and individuality. Examining British art and art writing by Charles Lock Eastlake, John Ruskin, Walter Pater, Edward Poynter, William Morris, and John Addington Symonds, Hartley traces a debate about what it means to be interested in beauty and whether this preoccupation is necessary to public political life. Drawing together political history, art history, and theories of society, and supplemented by numerous illustrations, Democratising Beauty in Nineteenth-Century Britain offers a fresh interdisciplinary understanding of the relation of art to its publics.

Contents

1. 'Of universal or national interest': Charles Eastlake, the Fine Arts Commission, and the Reform of Taste; 2. Reconstituting publics for art: John Ruskin and the Appeal to Enlightened Interest; 3. The pleasures and perils of self-interest: calculating the passions in Walter Pater's essays; 4. Figuring the individual in the collective: the 'art-politics' of Edward Poynter and William Morris; 5. The humanist interest old and new: John Addington Symonds and the nature of liberty.

最近チェックした商品