古代の劇場におけるギリシア悲劇の上演の受容<br>The Performance Reception of Greek Tragedy in Ancient Theatres

個数:

古代の劇場におけるギリシア悲劇の上演の受容
The Performance Reception of Greek Tragedy in Ancient Theatres

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 438 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781107111370
  • DDC分類 882.01

Full Description

Greek tragedy enjoyed a rich afterlife on ancient stages. This book reconstructs that history across the entire Mediterranean area, from the fourth century BC to the early third century AD. It is based on an extensive collection of primary sources ranging from inscriptions and festival catalogues to literary records, tragedy-related vases from fourth-century Sicily and South Italy, and the Greek models of Roman Republican tragedies, with each one placed in its historical context. Sebastiana Nervegna identifies the Greek tragedies that formed the ancient theatrical repertoire, assesses how actors contributed to their survival and considers how public audiences continued to enjoy the theatrical masterpieces of Classical Athens. This is the first work entirely dedicated to the circulation of Greek tragedies among the larger public throughout antiquity.

Contents

List of figures; Note on spelling, conventions and abbreviations; Introduction: reconstructing the performance reception of Greek tragedy in antiquity; 1. Athens, Attica and the beginning of the performance reception; 2. Poets and plays: performing tragedies from fourth-century Athens to republican Rome; 3. Actors, festivals and tragedies from the Hellenistic to the Roman period; 4. Selecting tragedies for audiences and readers; Epilogue performing classics; Appendix I: sources for the performance reception of identifiable Greek tragedies; Appendix II: sources for the performance reception of unidentifiable Greek tragedies; References; Index.

最近チェックした商品