19世紀イギリスの美術史を書く女性<br>Women Writing Art History in the Nineteenth Century : Looking Like a Woman (Cambridge Studies in Nineteenth-century Literature and Culture)

個数:
電子版価格
¥3,449
  • 電書あり
  • ポイントキャンペーン

19世紀イギリスの美術史を書く女性
Women Writing Art History in the Nineteenth Century : Looking Like a Woman (Cambridge Studies in Nineteenth-century Literature and Culture)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 254 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781107075757
  • DDC分類 704.04209034

Full Description

This book sets out to correct received accounts of the emergence of art history as a masculine field. It investigates the importance of female writers from Anna Jameson, Elizabeth Eastlake and George Eliot to Alice Meynell, Vernon Lee and Michael Field in developing a discourse of art notable for its complexity and cultural power, its increasing professionalism and reach, and its integration with other discourses of modernity. Proposing a more flexible and inclusive model of what constitutes art historical writing, including fiction, poetry and travel literature, this book offers a radically revisionist account of the genealogy of a discipline and a profession. It shows how women experienced forms of professional exclusion that, whilst detrimental to their careers, could be aesthetically formative; how working from the margins of established institutional structures gave women the freedom to be audaciously experimental in their writing about art in ways that resonate with modern readers.

Contents

Introduction; 1. The profession of art history; 2. The art of fiction; 3. Girl guides: travel, translation, ekphrasis; 4. Women's periods; 5. Feminine arts; Conclusion.