近代初期演劇における道化と作者性<br>Clowning and Authorship in Early Modern Theatre

個数:
電子版価格
¥4,158
  • 電子版あり

近代初期演劇における道化と作者性
Clowning and Authorship in Early Modern Theatre

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 298 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781107036574
  • DDC分類 822.209

Full Description

To early modern audiences, the 'clown' was much more than a minor play character. A celebrity performer, he was a one-man sideshow whose interactive entertainments - face-pulling, farce interludes, jigs, rhyming contests with the crowd - were the main event. Clowning epitomized a theatre that was heterogeneous, improvised, participatory, and irreducible to dramatic texts. How, then, did those texts emerge? Why did playgoers buy books that deleted not only the clown, but them as well? Challenging the narrative that clowns were 'banished' by playwrights like Shakespeare and Jonson, Richard Preiss argues that clowns such as Richard Tarlton, Will Kemp, and Robert Armin actually made playwrights possible - bridging, through the publication of their routines, the experience of 'live' and scripted performance. Clowning and Authorship tells the story of how, as the clown's presence decayed into print, he bequeathed the new categories around which theatre would organize: the author, and the actor.

Contents

Introduction: the play is not the thing; 1. What audiences did; 2. Send in the clown; 3. Wiring Richard Tarlton; 4. Nobody's business; 5. Private practice; Epilogue: the principal verb.

最近チェックした商品