Beethoven's Theatrical Quartets : Opp. 59, 74 and 95 (Music in Context)

個数:

Beethoven's Theatrical Quartets : Opp. 59, 74 and 95 (Music in Context)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 295 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781107035454
  • DDC分類 785.7194168

Full Description

Beethoven's middle-period quartets, Opp. 59, 74 and 95, are pieces that engage deeply with the aesthetic ideas of their time. In the first full contextual study of these works, Nancy November celebrates their uniqueness, exploring their reception history and early performance. In detailed analyses, she explores ways in which the quartets have both reflected and shaped the very idea of chamber music and offers a new historical understanding of the works' physical, visual, social and ideological aspects. In the process, November provides a fresh critique of three key paradigms in current Beethoven studies: the focus on his late period; the emphasis on 'heroic' style in discussions of the middle period; and the idea of string quartets as 'pure', 'autonomous' artworks, cut off from social moorings. Importantly, this study shows that the quartets encompass a new lyric and theatrical impetus, which is an essential part of their unique, explorative character.

Contents

Introduction; 1. Setting the scene: theories, practices, and the early nineteenth-century string quartet; 2. Curtain up: performing the middle-period quartets in Beethoven's time; 3. 'Not generally comprehensible': Op. 59 No. 1 and the drama of becoming; 4. 'With much feeling': song, sensibility, and rhapsody in Op. 59 No. 2; 5. 'Helden-Quartett': genre, innovation, and 'heroic' voices in Op. 59 No. 3; 6. Freudvoll und leidvoll: songful impetus and dualistic voice in the 'Harp' Quartet; 7. 'The quick-witted brevity of the genuine dramatist': Op. 95 and the idea of the fragment; 8. A tale of heroic emancipation? Reception narratives for the middle-period string quartets.

最近チェックした商品