Oral Democracy : Deliberation in Indian Village Assemblies (Theories of Institutional Design)

個数:
電子版価格
¥13,398
  • 電子版あり

Oral Democracy : Deliberation in Indian Village Assemblies (Theories of Institutional Design)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 224 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781107019744
  • DDC分類 320.840954

Full Description

Oral Democracy studies citizens' voices in civic and political deliberations in India's gram sabhas (village assemblies), the largest deliberative institution in human history. It analyses nearly three hundred transcripts of gram sabhas, sampled within the framework of a natural experiment, allowing the authors to study how state policy affects the quality of discourse, citizens' discursive performances and state enactments embodied by elected leaders and public officials. By drawing out the varieties of speech apparent in citizen and state interactions, their analysis shows that citizens' oral participation in development and governance can be improved by strengthening deliberative spaces through policy. Even in conditions of high inequality and illiteracy, gram sabhas can create discursive equality by developing the 'oral competence' of citizens and establishing a space in which they can articulate their interests. The authors develop the concept of 'oral democracy' to aid the understanding of deliberative systems in non-Western and developing countries. This title is also available as Open Access.

Contents

1. Introduction; 2. Discursive political culture; 3. Political construction, state enactments, and citizen performances; 4. The role of literacy in deliberative democracy; 5. Conclusion: oral democracy.