The Emperor and the World : Exotic Elements and the Imaging of Middle Byzantine Imperial Power, Ninth to Thirteenth Centuries C.E.

個数:
電子版価格
¥14,514
  • 電子版あり

The Emperor and the World : Exotic Elements and the Imaging of Middle Byzantine Imperial Power, Ninth to Thirteenth Centuries C.E.

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 288 p./サイズ 71 b/w illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781107004771
  • DDC分類 709.0214

Full Description

Byzantine imperial imagery is commonly perceived as a static system. In contrast to this common portrayal, this book draws attention to its openness and responsiveness to other artistic traditions. Through a close examination of significant objects and monuments created over a 350-year period, from the ninth to the thirteenth century, Alicia Walker shows how the visual articulation of Byzantine imperial power not only maintained a visual vocabulary inherited from Greco-Roman antiquity and the Judeo-Christian tradition, but also innovated on these artistic precedents by incorporating styles and forms from contemporary foreign cultures, specifically the Sasanian, Chinese and Islamic worlds. In addition to art and architecture, this book explores historical accounts and literary works as well as records of ceremonial practices, thereby demonstrating how texts, ritual and images operated as integrated agents of imperial power. Walker offers new ways to think about cross-cultural interaction in the Middle Ages and explores the diverse ways in which imperial images employed foreign elements in order to express particularly Byzantine meanings.

Contents

Introduction: imaging emperor and empire in the middle Byzantine era; 1. Emulation: Islamic imports in the iconoclastic era: power, prestige, and the imperial image; 2. Appropriation: stylistic juxtaposition and the articulation of power: the Troyes Casket; 3. Parity: a Byzantine-Islamic community of kings: diplomatic gifts in The Book of Gifts and Rarities; 4. Expropriation: rhetorical images of the emperor and the articulation of difference: the Darmstadt Casket; 5. Incomparability: the Mouchroutas Hall and the aesthetics of imperial power; Conclusion.

最近チェックした商品