戦後フランスの女性と大衆消費社会<br>Women and Mass Consumer Society in Postwar France

個数:
電子版価格
¥5,691
  • 電子版あり

戦後フランスの女性と大衆消費社会
Women and Mass Consumer Society in Postwar France

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 274 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781107001350
  • DDC分類 306.3094409045

基本説明

Reveals the importance of domestic consumption to postwar economic change.

Full Description

Women and Mass Consumer Society in Postwar France examines the emergence of a citizen consumer role for women during postwar modernization and reconstruction in France, integrating the history of economic modernization with that of women and the family. This role both celebrated the power of the woman consumer and created a gendered form of citizenship that did not disrupt the sexual hierarchy of home, polity and marketplace. Redefining needs and renegotiating concepts of taste, value and thrift, women and their families drove mass consumer society through their demands and purchases at the same time that their very need to consume came to define them.

Contents

Introduction; 1. Consumers for the nation: women, politics, and citizenship; 2. The productivity drive in the home and gaining comfort on credit; 3. For better and for worse: marriage and family in the consumer society; 4. 'Can a man with a refrigerator make a revolution?': redefining class in the postwar years; 5. The salon des arts ménagers: learning to consume in postwar France; Epilogue.

最近チェックした商品