Danièle Huillet, Jean-Marie Straub : Objectivists in Cinema (Film Culture in Transition)

個数:
  • 予約

Danièle Huillet, Jean-Marie Straub : Objectivists in Cinema (Film Culture in Transition)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 316 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781041177913

Full Description

Danièle Huillet and Jean-Marie Straub collaborated on films together from the mid-1960s through the mid-2000s, making formally radical adaptations in several languages of major works of European literature by authors including Franz Kafka, Bertolt Brecht, Friedrich Hölderlin, Pierre Corneille, Arnold Schoenberg, Cesare Pavese, and Elio Vittorini. The impact of their work comes in part from a search for radical objectivity, a theme present in certain underground currents of modernist art and theory in the writings of Benjamin and Adorno as well as in the Objectivist movement, a crucial group within American modernist poetry whose members included Louis Zukofsky, George Oppen, and Charles Reznikoff, with connections to William Carlos Williams and Ezra Pound. Through a detailed analysis of the films of Straub and Huillet, the works they adapted, and Objectivist poems and essays, Benoît Turquety locates common practices and explores a singular aesthetic approach where a work of art is conceived as an object, the artist an anonymous artisan, and where the force of politics and formal research attempt to reconcile with one another.

Contents

INTRODUCTION, PART ONE: FOUNDATIONS, PART TWO: LANGUAGE/AUTHORITY, PART THREE: INTERRUPTIONS, PART FOUR: TRIALS, SERIES, CONCLUSION, INDEX

最近チェックした商品