Girls' Socialisation and Schooling : Exploring Landscapes of Tribal India

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

Girls' Socialisation and Schooling : Exploring Landscapes of Tribal India

  • ウェブストア価格 ¥42,000(本体¥38,182)
  • Routledge(2025/12発売)
  • 外貨定価 US$ 190.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,905pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 170 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781041169512
  • DDC分類 371.8220954133

Full Description

This book delves into the socialisation process in the distinctive spheres of the family, community and school, highlighting its unfavourable impact on girls' schooling and their 'school life expectancy' in India. Through extensive fieldwork in selected tribal and rural areas in the Indian State of Odisha, it carefully explores various dimensions of the disempowering process of socialisation in relation to schooling and dropping out among tribal, other backward classes and scheduled caste girls.

This volume makes an important intervention in gender and education by focusing on the sociological implications of how education is gendered for girls. It aims to explore the complexity of societal factors contributing to girls leaving formal education prematurely. It examines the societal, cultural and systemic barriers they face and how girls enrolled in a particular community construct their educational goals. It also assesses the feasibility of those goals and addresses or overcomes the obstacles to completing their education, especially in rural settings.

This book will make a significant contribution to the field by offering valuable insights to scholars in education, gender studies, sociology, anthropology, development studies, policymakers and anyone else interested in promoting gender equality in education. It will also be crucial as it comprehensively explains the complexities surrounding girls' education, contextualised within the India's social and cultural context.

Contents

Foreword 1. Introduction 2. Perspectives on girls' schooling: A policy discourse 3. Engaging with the participants: Exploring the field 4. Social "positioning" of school-age girls: Children's and teachers' perspectives 5. Social process of girls' schooling: Parents' and community's perspectives 6. Exploring the dropout process 7. Conclusion References

最近チェックした商品