Nationalist Entrepreneurs and Territorial Disputes in Northeast Asia : Sustaining Public Interest (Rethinking Asia and International Relations)

個数:
  • 予約

Nationalist Entrepreneurs and Territorial Disputes in Northeast Asia : Sustaining Public Interest (Rethinking Asia and International Relations)

  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 182 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781041098492

Full Description

This book explores how nationalism surrounding territorial sovereignty requires a domestic nationalist ecosystem, aka the Nationalist Industrial Complex, to sustain public interest. It focusses on nationalist entrepreneurs representing local merchants who commodify nationalism by building businesses that explicitly incorporate elements of territorial sovereignty protection e.g. food and apparel with the insignia of a disputed territory. The author argues that this 'mundane' everyday activity of commodification co-constitutes public interest surrounding territorial sovereignty and explains why nationalism might be more contingent than permanent. Despite its prevalence the commodification of nationalism is one of the most under-explored areas. This fresh insight on how everyday nationalism can influence ordinary people's understanding of or attention to nationalistic issues will be of interest to scholars and students of East Asian international relations, nationalism, security studies, area studies and comparative politics.

Contents

Introduction: The business of nationalism Chapter 1: The Nationalist Industrial Complex (NIC) & discourses Chapter 2: Public awareness vs. public interest Chapter 3: Dokdo bread, Diaoyudao noodles, and Northern Territories apparel Chapter 4: The curious case of trademarks Conclusion: Gatekeepers, not instigators? Index

最近チェックした商品