Student-Teacher Research : Insights from India's Bachelor of Elementary Education Programme

個数:
  • ポイントキャンペーン

Student-Teacher Research : Insights from India's Bachelor of Elementary Education Programme

  • ウェブストア価格 ¥10,484(本体¥9,531)
  • Routledge(2025/08発売)
  • 外貨定価 US$ 48.99
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 190pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • ウェブストア価格 ¥10,193(本体¥9,267)
  • Routledge(2025/08発売)
  • 外貨定価 UK£ 35.99
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 184pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 162 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781041059417
  • DDC分類 370.71154

Full Description

This book focuses on the conceptualisation and practice of student- teacher research (STR). Despite existing practices and global discourse on the importance of STR in foregrounding teaching as a research-based profession, STR remains underexplored, particularly in the Indian context. This volume engages in a reflective-analytic-empirical exploration of STR, its contexts, concepts, nature, practices, experiences, challenges, and status in initial teacher education (ITE) in India.

An important contribution, the book will be indispensable to scholars and researchers of education in India. The book will be essential in various teacher education programmes across the country.

Contents

Introduction: The contested terrain of research by student-teachers Part I: Contextualising student-teacher research in initial teacher education Chapter 1: Placing research in initial teacher education: Concept, nature and scope Chapter 2: Twenty-six STR summaries Chapter 3: Self-study of STR by teacher educators Chapter 4: Self-assessment of STR: Navigating competing epistemologies of teacher learning Part II: Contributions by student-teachers Chapter 5: Contemporary schooling practices and ideas of Indian thinkers Chapter 6: Child and the curriculum Chapter 7: Pedagogic practice in a primary school classroom: Dialogue and anti-dialogue Chapter 8: 'To have or to be' gaze at school curriculum Chapter 9: Aftermath of psychological abuse among young woman student-teachers Chapter 10: Advertising and its impact on children

最近チェックした商品