Supporting Equitable Assessment for Multilingual Learners of English (Student Assessment for Educators)

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

Supporting Equitable Assessment for Multilingual Learners of English (Student Assessment for Educators)

  • ウェブストア価格 ¥40,929(本体¥37,209)
  • Routledge(2026/04発売)
  • 外貨定価 US$ 190.00
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 744pt
  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:表示されている発売日は予定となり、発売が延期、中止、生産限定品で商品確保ができないなどの理由により、ご注文をお取消しさせていただく場合がございます。予めご了承ください。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 170 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781041040279

Full Description

Supporting Equitable Assessment for Multilingual Learners of English introduces the E5 Model of Equitable Assessment, an original framework developed by the authors to guide fair and culturally responsive evaluation of multilingual learners of English. The model integrates five guiding principles: equity, equality, educational justice, equanimity, and empowerment, across three interrelated dimensions: affective, social-moral, and technical. Drawing on research, professional expertise, and lived classroom experience, the book examines the historical context of language assessment as well as its policies, the central role of emotional well-being, and the balance between content rigor and language accessibility. Each chapter combines conceptual foundations with practical tools, adaptable rubrics, and reflection prompts that enable educators to design assessments fostering student agency, cultural relevance, and academic mastery. The authors also address emerging opportunities and challenges, including the integration of technology, the impacts of global migration, and shifts in educational policy. By centering student voice and identity, this book provides educators, leaders, and policymakers with actionable strategies for building assessment systems that are academically rigorous, culturally grounded, and responsive to the evolving needs of today's students.

Contents

1. Introduction to Assessment for MLEs 2. The E5 Model of Equitable Assessment 3. The Affective Dimension of Equitable Assessment for MLEs 4. Designing Effective Equitable Assessments for MLEs 5. The Road Ahead: Future Directions in Assessment for MLEs 6. Appendices

最近チェックした商品