デジタル・プラットフォーム時代のメディアとグローバル化<br>Globalization and Media in the Digital Platform Age (2ND)

個数:
  • 予約

デジタル・プラットフォーム時代のメディアとグローバル化
Globalization and Media in the Digital Platform Age (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 182 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781041022831
  • DDC分類 302.23

Full Description

An empirically rich and student-friendly book in which global media expert Dal Yong Jin discusses the nexus of globalization, digital media, and popular culture and provides an essential introduction to the shifting media ecology of the early 21st century.

Offering an in-depth look at globalization processes as they relate to the global media, this second edition maps out the increasing role of digital platforms as they continue to shift the contours of globalization. This book introduces core theoretical concepts—such as cultural imperialism, platform imperialism, and soft power—that can be critically applied to a broad range of contemporary media policies, practices, movements, and technologies in different geographic regions of the world, with a view to determining how they shape and are shaped by globalization. Fully updated throughout, this second edition explores new critical issues—such as the impact of COVID-19 and the growth of artificial intelligence (AI) in cultural production—emphasizing the ever-increasing role digital platforms play in the globalization process. It also introduces new theoretical frameworks for understanding globalization, such as transnational proximity. End-of-chapter discussion questions prompt further critical thinking and research.

An essential book for students of digital media, global media, and globalization that want to understand the increasing impact of AI and digital platforms on global media and culture in the digital platform era.

Contents

Preface

Chapter 1 - Globalization in the Age of Digital Platforms

Chapter 2 - Media History in the Age of Globalization

Chapter 3 - Approaches to Globalization in the Age of Digital Platforms

Chapter 4 - From Cultural Imperialism to Platform Imperialism

Chapter 5 - The Nation-State: Dead or Alive

Chapter 6 - The Business of Global Media Industries

Chapter 7 - Infrastructures in the Era of Globalization

Chapter 8 - Globalization and Broadcasting

Chapter 9 - The Cultural Politics of Film

Chapter 10 - The Culture of Global Music

References

Index

最近チェックした商品