Understanding and Using Educational Theories (4TH)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Understanding and Using Educational Theories (4TH)

  • ウェブストア価格 ¥24,762(本体¥22,511)
  • Sage Publications Ltd(2025/11発売)
  • 外貨定価 UK£ 87.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,125pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 424 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781036206901
  • DDC分類 370.15

Full Description

This textbook gives readers an accessible overview of 20 of the most influential thinkers on education, including long-established names (Vygotsky, Piaget, Bruner), more recent theorists (Dweck, Goleman, Rosenshine) and other key individuals whose writing has helped shaped our views on teaching and learning. 

Each chapter includes practical examples showing how theories can be used to inform classroom teaching, and critiques of each theorist exploring opposing viewpoints and the strengths and weaknesses of different ideas.

This fourth edition includes:

A new chapter on John Sweller and cognitive load theory
A new 'next steps' feature in every chapter, offering research project suggestions for students, and suggestions for essay questions and discussion topics for tutors.

This is essential reading for any university course that covers learning theory, with particular relevance for initial teacher education, education studies and early childhood degrees.

Contents

Introduction
Chapter 1: John Dewey: A democratic notion of learning
Chapter 2: Maria Montessori: Liberating the child
Chapter 3: Jean Piaget: Understanding the mind of the child
Chapter 4: Lev Vygotsky: An early social constructivist viewpoint
Chapter 5: B.F. Skinner: The father of operant conditioning
Chapter 6: Benjamin Bloom: Learning through taxonomies
Chapter 7: Malcolm S. Knowles: Contextualising adult learning
Chapter 8: Jerome Bruner: An evolution of learning theories
Chapter 9: Albert Bandura: Learning through observation
Chapter 10: Urie Bronfenbrenner: The ecology of human development
Chapter 11: Paulo Freire: Oppression, freedom and critical approaches to education
Chapter 12: Donald Schön: Reflection and learning
Chapter 13: David Kolb: Experiential Learning Theory
Chapter 14: Jean Lave and Etienne Wenger: Socially situated learning and communities of practice
Chapter 15: Barak Rosenshine: Principles of instruction
Chapter 16: Daniel Goleman: Emotional intelligence
Chapter 17: Guy Claxton: Learning power
Chapter 18: Dylan Wiliam: Assessment for learning
Chapter 19: Carol Dweck: Mindsets and motivation
Chapter 20: John Sweller: Cognitive Load Theory

最近チェックした商品