Structural Multistabilities and Listening Experiences in Minimalist Music (Ashgate Studies in Theory and Analysis of Music after 1900)

個数:

Structural Multistabilities and Listening Experiences in Minimalist Music (Ashgate Studies in Theory and Analysis of Music after 1900)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 196 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032845944
  • DDC分類 781.68

Full Description

Kristen Wallentinsen uses an interdisciplinary theory of multistability to investigate different effects minimalist music has on the listener.

Drawing on theories of multistability from philosophy and psychology, the book builds an analytical framework and typology that demonstrates minimalist music's reliance on multistable structure for its interpretive flexibility. Through a close analysis of works by Steve Reich, Philip Glass, Meredith Monk, Ann Southam, Charlemagne Palestine, and Julius Eastman, the book shows that multistability exists as a through-line across minimalist compositional approaches and can be a valuable way to gain deeper insight into the structures and experiences of minimalist music.

This book will be of primary interest to scholars of music theory and musicology, but will also be of interest to scholars of music cognition, music performance, philosophy, art, and media studies, as well as those interested in twentieth-century culture. It benefits readers by introducing an interdisciplinary approach to the analysis of listener experience in music.

Contents

Chapter 1: Intentionality and Flexibility in Minimalist Music Chapter 2: "Mysteries to Satisfy All": A Cognitive and Phenomenological Frame Chapter 3: A Typology of Multistability in Minimalist Music Chapter 4: Realizing Multistability in Minimalist Music Chapter 5: Ambiguity and Multistable Experience in Reich's The Desert Music Chapter 6: Jugglers, Dancers, and Louis Vuitton: Multistability's Interactions in Minimalist Multimedia Compositions Conclusion: A New Element of Shared Minimalist Aesthetic

最近チェックした商品