言語のインテイク:語学教育・学習の改善のために<br>Language Intake : Understanding and Improving Language Learning and Teaching

個数:

言語のインテイク:語学教育・学習の改善のために
Language Intake : Understanding and Improving Language Learning and Teaching

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 146 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032799896
  • DDC分類 418.0071

Full Description

Aimed towards advanced students and researchers in language acquisition and teaching, Language Intake: Understanding and Improving Language Learning and Teaching considers the long-debated definition of language intake and its determining factors. In doing so, it presents a unique argument for language input and intake, with a particular focus on how "input", "interaction", "identity", and "investment" contribute to intake through complex intercommunication.

The book defines each of the contributing factors of intake in turn and demonstrates the principles of language intake through interviews with successful language learners, in order to encourage teachers to take these factors into consideration so as to maximise intake of the target language.

The author proposes that all these multiple factors contribute to what might be called the "Intake Hypothesis", which can be outlined as a practicable framework to support teachers in providing rich, interesting, and extensive input, affording opportunities for interaction, respecting learner identity, and offering a motivating environment to encourage and sustain investment of time and effort, thereby contributing to intake.

Contents

Foreword by Lilia S. Borquez-Morales

List of abbreviations

Reflections on the black hole of language intake
The intake concept: Overview
The role of input in the achievement of intake
The role of interaction in the achievement of intake
The role of identity in the achievement of intake: Biographical and sociocultural factors
The role of identity in the achievement of intake: Ccognitive and psychological factors
The role of identity in the achievement of language intake: Affective factors
The role of investment in the achievement of intake
Theoretical underpinnings of language intake
The Intake Hypothesis: A summary

Glossary

Intake questionnaire

Index

最近チェックした商品