グローバルサウスにおけるコンピュータを活用した語学学習<br>Computer-Assisted Language Learning in the Global South : Exploring Challenges and Opportunities for Students and Teachers (Global South Perspectives on Tesol)

個数:
  • ポイントキャンペーン

グローバルサウスにおけるコンピュータを活用した語学学習
Computer-Assisted Language Learning in the Global South : Exploring Challenges and Opportunities for Students and Teachers (Global South Perspectives on Tesol)

  • ウェブストア価格 ¥37,761(本体¥34,329)
  • Routledge(2024/12発売)
  • 外貨定価 US$ 180.00
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,715pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • ウェブストア価格 ¥37,681(本体¥34,256)
  • Routledge(2024/12発売)
  • 外貨定価 UK£ 135.00
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,710pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 210 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032799728
  • DDC分類 428.00785

Full Description

This cross-cultural edited volume presents a rich tapestry of experiences, challenges, and innovations, focusing on assessment, course and curriculum design, approaches to pedagogy and teacher professional development in computer-assisted language learning (CALL) in the Global South.

Comprising chapters from a broad swathe of international contexts, the book presents varied themes in CALL such as inclusion and social justice, artificial intelligence, barriers to online language teaching, skills-based practices, and professional development. By shedding light on the underrepresented research contexts in the Global South, a number of current innovations in these contexts at theoretical and empirical levels are showcased, resulting in a highly novel and cutting-edge volume that gives voice to perspectives on the implementation of CALL in less-privileged countries.

Providing comparative research and innovative ways in which CALL can be harnessed in less-privileged contexts despite lack of resources in some cases, this book will appeal to scholars, researchers, and postgraduate students in the fields of technology in education, language and linguistics, as well as open and distance education and eLearning. CALL and TESOL educators may also benefit from the book.

Contents

Preface

PART I: Challenges and Opportunities in CALL Implementation

Chapter 1: Key barriers to and enablers of integrating technology into online language teaching

Chapter 2: Challenges in integrating computer-assisted language learning: Self-reflective insights from an ESL practitioner in Sri Lanka

Chapter 3: Navigating slow Internet connection in CALL classes: Insights from Indonesia

Chapter 4: Pedagogical efforts for inclusion and social justice: Integrating multimodal resources in multilingual and multicultural classrooms in Chile

PART II: Challenges and Opportunities of Innovative Technologies

Chapter 5: Opportunities and challenges of using artificial intelligence in language education: Perspectives from Vietnam

Chapter 6: A Systematic Review of the Use of Metaverse in L2 English Education

Chapter 7: Unravelling Indonesian EFL students' reluctance to use social media for speaking activities

Chapter 8: Bridging the gaps in language learning through language Massive Open Online Courses (MOOCs) in the Global South: Perspectives from Thailand and Colombia

PART III: Challenges and Opportunities in CALL Leadership and Professional Development of Pedagogical Approaches

Chapter 9: Making the case for micro-level leadership in CALL integration in Vietnam

Chapter 10: Continuing professional development for CALL teacher trainers in Vietnam: A gap between policy and practice

Chapter 11: Transforming and empowering Global South teacher education

PART IV: Conclusion and Future Directions

Chapter 12: Conclusion: Achievements and future potential for CALL in the Global South

最近チェックした商品