Activating Voices in Jazz History : Students Broadening the Narrative (Cms Emerging Fields in Music)

個数:

Activating Voices in Jazz History : Students Broadening the Narrative (Cms Emerging Fields in Music)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 126 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032784809
  • DDC分類 781.65

Full Description

Activating Voices in Jazz History: Students Broadening the Narrative highlights the research of students who have been challenged to assess and interpret evidence found in historical records and engage in field interviews with a diverse representation of jazz artists. This approach serves as a method for co-creating a living history of jazz.

Drawing from the author's experience in teaching jazz historiography and recognizing that Jazz, African American music, and the music of the African diaspora offer unique perspectives rooted in culture and community, the book presents a culturally relevant view of the history of jazz. It also proposes a much-needed alternative methodology for teaching this subject. The author reflects on the issues that shape the framing of jazz history and discusses how using a dialogic approach can enable students to engage in critical conversations. The student-led interviews with artists focus on themes such as diversity and inclusion, gender equity, social justice, cultural identity and identification, what the word "jazz" represents, primitivism, reflections on pedagogy, the current state of jazz education, and the development of artistic voice and creative self-expression.

This concise book will be a valuable resource for jazz educators, scholars, students, and enthusiasts alike.

Contents

PART I: Perspectives on the Narrative of Jazz

1. Jazz Historiography and Narrative Voice

2. What Do You See When You Look at Me? The Impact of Western Thought on the Perception of Black Culture During the Early 1900s

3. What Jazz Is or Is Not: Seeking Out Definitions

PART II: Perspectives on Cultural Identity, Gender, Race, Social Justice, and Other Ways of Knowing

4. On Cultural Identity and Identification

5. Thoughts on Gender, Race, and Social Justice

6. On Other Ways of Knowing

PART III: Perspectives on Learning and Developing Creative Self-Expression

7. Teaching Philosophies

8. The State of Jazz Education

9. Artistic Voice and Creative Self-Expression

10. Conclusion

最近チェックした商品