African American Artists Performing for the Camera after 1970 : Against Transparency (Routledge Research in Art and Race)

個数:
  • ポイントキャンペーン

African American Artists Performing for the Camera after 1970 : Against Transparency (Routledge Research in Art and Race)

  • ウェブストア価格 ¥41,732(本体¥37,939)
  • Routledge(2025/03発売)
  • 外貨定価 US$ 190.00
  • クリスマスポイント2倍キャンペーン(~12/25)
  • ポイント 758pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 212 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9781032747422
  • DDC分類 709.2396073

Full Description

This study demonstrates how African American artists active since the 1970s have instrumentalized performance for the camera to intervene in existing representations of Black and Brown people in America and beyond.

Majewska argues that producing carefully designed photographs, films, and videos via performance became a key strategy for dismantling the conceptions of race and gender fixed by US popular culture, jurisprudence, and pseudoscience. Studying the work of Adrian Piper, Glenn Ligon, Lyle Ashton Harris, Senga Nengudi, Maren Hassinger, Howardena Pindell, David Hammons, and Pope.L, this book examines the ways in which these artists incorporate their bodies and personal experience into their respective performances, simultaneously courting and foreclosing autobiographical readings. The strategies examined here, while diverse, all challenge conventional interpretations of performance art—especially those overdetermined by race, gender, and sexuality.

The book will be of interest to scholars working in art history, performance studies, photography, and African American studies.

Contents

Acknowledgements

Introduction

Chapter 1. Exaggerated Features: Adrian Piper on the Limits of Performativity

Chapter 2. The Outrageous Abstraction of Senga Nengudi's Performance Photography

Chapter 3. Howardena Pindell's and Maren Hassinger's Subversive Video-Narcissism

Chapter 4. Feeble Monuments: David Hammons and Pope.L Underperforming for the Camera

Conclusion: Communication with Shadows

Bibliography

Index

最近チェックした商品